Skip to main content

Shanghai

Send forespørsel

Vänligen skicka en bokningsförfrågan genom vårt formulär.

Form
Reise til Shanghai

Å besøke Shanghai med sine glitrende og futuristiske skyskrapere er som å ta et steg inn i fremtiden. Shanghai har i løpet av de siste tiårene gjennomgått en enorm utvikling og er i dag et av verdens store økonomi- og finanssentre. I dette ”Asias Manhattan” finner man likevel også en meget rik og interessant historie, noe som avspeiler seg i byens eldre kvarter. Shanghai har siden 1800-tallet blitt preget av britisk, fransk og amerikansk påvirkning. Dette gjør at byen hviler på en blanding av det moderne og det tradisjonelle, det vesterlandske og det orientalske. Denne sammenvevingen av ulike skikker, tradisjoner og kulturer former Shanghai, gir byen dens særpreg og gjør et besøk her til en unik opplevelse.

Program

Dag 1 - Innsjekking på hotell.

Dag 2 - Etter frokost begynner vi dagen med å besøke det 468 meter høye Oriental Pearl Tower, som representerer et av byens viktigste symboler. Vi tar oss opp til toppen til det såkalte Space Module, der vi nyter en spektakulær utsikt over denne mektige byen. For dem som ønsker det, er det også mulig å besøke noen av utstillingene som finnes i de andre etasjene.

Vi fortsetter til Yuyuan Garden (også kalt Yu Garden), som regnes som den vakreste hagen i Shanghaiområdet. Parken er anlagt i typisk kinesisk stil og ble i 1982 et nasjonalt monument.

Fra parken går ferden videre til det nærliggende City God Temple som utgjør kjernen i det gamle Shanghai. I dag omfatter City God Temple ikke bare det store tempelkomplekset, men også det tradisjonelle handelsdistriktet som omgir tempelet. Vi promenerer blant de hundretalls butikkene – noen av oss passer på å forhandle og gjøre gode kjøp, mens andre nøyer seg med å se seg rundt og ta inn den spesielle stemningen.

Om ettermiddagen stiger vi ombord i en båt som tar oss med på en times cruise på elven Huangpu, en sideelv til den mektige Yangtseelven. Huangpuelven deler byen på midten og gir et perfekt utgangspunkt for å beskue Shanghai i sin fulle prakt. Langs den vestlige bredden går paradegaten The Bund, omkranset av store bankpalasser fra kolonitiden, som sammen med Oriental Pearl Tower utgjør Shanghais viktigste symboler.

Dag 3 - Dagens første utflukt tar oss til Dongtai Road Antiques Market, et blomstrende lokalt antikvitetsmarked. Det gamle markedet er interessant i seg selv og symboliserer en annen del av Shanghai enn den futuristiske bykjernen. Et besøk på dette markedet er en perfekt mulighet til å finne suvenirer til overkommelige priser.

Vi fortsetter til Zhujiajiao, en by bygget på vann, som nesten kan sammenlignes med et slags kinesisk Venezia. Byen ble dannet for cirka 1700 år siden og her har man gjort arkeologiske funn som strekker seg 5000 år tilbake i tid. De gamle husene, pittoreske steinbroer og utallige vannveier skaper en unik stemning. Vi utforsker dette spesielle området best ved å ta en båttur der vi selv velger hvor vi vil gjøre et opphold.

Vi tar oss deretter tilbake til Shanghais sentrale deler for å nyte en forestilling i akrobatikk om kvelden. De berømte Shanghaiakrobatene har opptrådt over hele verden og de koreograferte bevegelsene og gravitasjonstrossende kunststykkene deres er sannsynligvis den mest populære kveldsunderholdningen for turister i Shanghai.

Dag 4 - Frokost. Utsjekking fra hotellet.